fbpx

Het ontwerpen van een interieur wat jouw ideale doelgroep aantrekt

Dat is mijn passie

Onderscheid je zaak met een sterk interieur

Wat mij betreft zijn de drie pijlers van een succesvol horeca interieur: sfeer, commercie en praktische werkbaarheid

Welke sfeer trekt jouw ideale doelgroep aan?

Dat is de belangrijkste vraag in het ontwerpen van een horecazaak. De keuze voor kleuren, sfeer en materialen wordt op basis hiervan bepaald. Ik verdiep me dan ook uitgebreid in de doelgroep die jij voor ogen hebt, in combinatie met het concept wat je wil neerzetten. Een goed interieur werkt als een verlengstuk van je concept en maakt het geheel sterker.

Alle details tellen mee

Het interieur is de uitgelezen kans om beleving te creëren voor de gast. Hierin zijn zelfs de kleine details belangrijk, zoals servies en het zout en peperstel op tafel. Door alle onderdelen in het interieur vanuit een visie te kiezen creëer ik een zaak met één gezicht. Dit stopt niet bij je interieur, maar ik help je ook graag met het doorvertalen van de visuele identiteit naar bijvoorbeeld social media, je website of logo. 

Hoe haal je het maximale uit je vierkante meters?

In de basis is een horeca-zaak een commercieel interieur. Ik denk hierbij aan het flexibel inzetten van de ruimte, het creëren van een aantal zitplaatsen wat past bij het concept, kortom het zo goed en doordacht mogelijk inzetten van de m2’s die je tot je beschikking hebt.

 

Je interieur moet praktisch werkbaar zijn voor je personeel.

Niet alleen het visuele en commerciele stuk in interieur zijn belangrijk. Met mijn eigen ervaring in de horeca, op interieurgebied maar ook op de vloer begrijp ik als geen ander dat de praktisch werkbare kant in een interieur minstens net zo belangrijk is. Looproutes, praktische materialen en gebruiksvriendelijkheid voor gast en personeel zijn onderdelen waar ik aandacht aan besteed.

Kortom, voor mij is een horecainterieur een ideale balans tussen sfeer, commercie én praktijk.

Neem contact op

Met mijn heldere stappenplan werken we samen naar jouw ideale interieur

01 kennismaking

Voordat we van start gaan is het altijd mogelijk om eerst even vrijblijvend kennis te maken.

02 intake

In de intake zoom ik in op jouw wensen en bekijk ik de ruimte uitgebreid.

03 moodboards

Een moodboard is voor mij de belangrijkste basis van het ontwerp. Dit is een leidraad in kleuren, materialen en sfeer die ik in het ontwerpproces zal gebruiken. In deze fase maak ik twee verschillende moodboards, waar je als klant uit kan kiezen. In deze fase maak ik ook drie verschillende indelingen van de ruimte, gebaseerd op jouw wensen. Samen kiezen we de beste indeling en het beste moodboard uit, deze zal ik dan vervolgens gaan gebruiken als basis voor het ontwerp.

Bekijk mijn portfolio

04 interieurontwerp

Details maken het verschil in een ontwerp, dit is waarom ik werk vanuit een totaalontwerp per ruimte. Deze werk ik in deze stap uit. Hierin ontwerp ik de ruimte van A tot Z en zo is alles op elkaar afgestemd. Vloeren, kleuren op de muur, raambekleding, meubels, maatwerkmeubilair, verlichting en accessoires. Dit ontwerp werk ik uit in ontwerp bestand en een 3D visualisatie.

Na het presentatie van het ontwerp heb je de mogelijkheid om aanpassingen aan te geven, voor bijvoorbeeld items die je niet aanspreken. Ik pas dan het ontwerp nog een keer aan.

05 uitvoering

Het bestand wat je van mij ontvangt is tot in detail uitgewerkt, het gehele traject kan je in principe zo uitvoeren. Vind je het prettiger om alles in zijn geheel door mij uit te laten voeren? Dan neem ik het hele proces, tot aan de oplevering, volledig uit handen.  De ruimte zo optimaal mogelijk indelen en zo praktisch bruikbaar mogelijk maken, dit alles in een fijne sfeer.

Of je nu helemaal ontzorgd wilt worden óf slechts een gedeelte wilt uitbesteden.

Ontdek de pakketten op maat

Pakket S

Prijs op aanvraag

Interieurontwerp 

Dit pakket is geschikt als je er al helemaal over uit bent wat het concept van jouw zaak is of gaat worden. Ik richt me op het volledige interieur en sluit dan aan op jouw concept. 

Dit pakket bestaat uit:

  • Moodboards (keuze uit twee);
  • Indelingen (keuze uit 3);
  • Lichtplan;
  • Ontwerp maatwerk;
  • Selectie Meubilair;
  • Selectie Kleuren;
  • Selectie Materialen;
  • Selectie Accessoires;
  • Feedbackronde
  • Niet inbegrepen; offerte-aanvragen, begeleiding van werkzaamheden

Pakket M

Prijs op aanvraag

Concept en  Interieurontwerp 

Ga je een nieuwe zaak beginnen? Of het roer totaal omgooien in je huidige café, restaurant of hotel? In dit pakket denk ik mee vanaf de basis. We bekijken samen wat de trends zijn, waar jouw wensen liggen en hoe we tot een mooi, samenhangend concept komen waarin alles klopt, van wat er op het bord ligt, tot aan op welk stoeltje de gasten zitten. 

Dit pakket bestaat uit: 

  • Concepten (keuze uit twee)
  • Indelingen (keuze uit 3)
  • Lichtplan;
  • Ontwerp maatwerk;
  • Selectie Meubilair;
  • Selectie Kleuren;
  • Selectie Materialen;
  • Selectie Accessoires;
  • Ontwerp Logo
  • Ontwerp Huisstijl
  • Niet inbegrepen; offerte-aanvragen, begeleiding van werkzaamheden

Pakket L

Prijs op aanvraag

Concept, Interieurontwerp en alle visuele uitingen: website, menukaarten, personeelskleding, social media 

Wil jij het totaalplaatje écht aanpakken? Dan is dit pakket voor jou! Hierin ga ik aan de slag met alles wat er in en rondom jouw zaak te zien is, de totale identiteit. Van interieur, tot personeelskleding, tot alle online communicatie. Zo creëren we een zaak met één gezicht. 

 

  • Concepten (keuze uit twee)
  • Indelingen (keuze uit 3)
  • Lichtplan;
  • Ontwerp maatwerk;
  • Selectie Meubilair;
  • Selectie Kleuren;
  • Selectie Materialen;
  • Selectie Accessoires;
  • Ontwerp Logo
  • Ontwerp Huisstijl
  • Ontwerp Website
  • Social Media Plan
  • Selectie Personeelskleding
  • Selectie Servies & Glaswerk
  • Selectie Lichtplan
  • Volledige uitvoering

Wat mij anders maakt

  • Een voor jouw zaak uniek ontworpen interieur; geen kopiëren plakken
  • Ik denk mee vanuit beide kanten, vanuit de medewerker en vanuit de gast
  • Ik ken de behoeften van de horecapraktijk vanuit mijn eigen ervaring
  • Ik heb oog voor het zo goed mogelijk benutten van de m2’s die je tot je beschikking hebt, elke zitplaats is een mogelijkheid tot meer omzet 
  • Het gehele proces uit handen > geen losse eindjes 
  • Ik ben overal persoonlijk bij betrokken waardoor ik de lijn goed kan bewaken
  • Niet alleen een mooi plaatje maar ook oog voor de praktische en commerciële kant
Vraag een offerte aan

Een interieur ontwerpen waarin alle details kloppen

Dat is mijn passie

Ik ben Tessa van Hoogstraten. Ik ben 32 jaar en woon sinds 2012 in de door mij geliefde stad Amsterdam, waar ik de afgelopen jaren al vele mooie interieurs heb mogen ontwerpen én natuurlijk van alle fijne horecazaken heb mogen genieten.

Tijdens mijn studies heb ik jarenlang in de horeca gewerkt, waardoor ik veel ervaring op het heb gedaan achter de schermen en weet wat de praktische eisen zijn aan een horecainterieur. Kennis die tijdens het ontwerpen van horeca-interieurs zeer waardevol blijkt te zijn!

Wil je meer informatie over wat ik voor je kan betekenen?

Neem dan contact op, of kijk eens naar mijn werkwijze.